HTML

A tanácsadó kutya

Eredetileg a labrador és golden retriver keverék Pedro volt az írások középpontjában. Örökbefogadott kutya, aki véletlenül lett része az életünknek. Mivel családállítással foglalkozunk, próbaképpen bevittük a csoportjainkba, szerettük volna ezzel is segíteni a szocializációs folyamatát. A legnagyobb döbbenetünkre aztán ő legalább annyit tett hozzá az állításokhoz, olykor kulcspozícióba helyezkedve, a megoldást mutatva, mint amennyi szeretetet kapott a csoporttagoktól. A korábban folyton menekülő, elszökős kutya változása izgalmas, és persze folyamatos kihívás volt a számunkra. Aztán folyamatosan bővülni kezdett a falkánk...

Friss topikok

  • tippmix: nice, gratula a falkához! Remélem egyszer nálunk is több mint 1 kutya lesz :D (2015.02.12. 15:57) Miért? - NAPI ÖDÖN
  • Venlo: Felháborító, mélységesen etikátlan, alávaló, erkölcstelen (nem sorolnám tovább a negatív jelzőket)... (2014.09.19. 16:46) Az ismert molesztáló (2.)
  • családállító: @wape: Neked is köszönöm. (2014.08.30. 10:23) Az ismert molesztáló
  • pottyoslabda: Hajrá Gesztenye! Reméljük május 11-én láthatunk Téged/Titeket a Boxermajálison <3 (2014.04.06. 19:38) Gesztenye (2.)
  • kutya vacsorája: én pólót csináltattam. "dagadt a kutyám. tudok róla". de így sem hagyták abba a népek... (2013.03.25. 18:39) Light & fitt

Na, most jól jönne egy kis virtuális segítség – NAPI ÖDÖN

2015.02.28. 10:10 családállító

Bár az idős kutyák örökbefogadásának rengeteg bája van, erről még írok majd, most az esetleges árnyoldal következzen:

1. Készen kapod, szinte befejezve, azaz semmit nem tudsz az előéletéről, arról, hogy mit élhetett át, mire, hogyan tanították be.

2, Kevés az esélyed – pontosabban az időd – csiszolgatni a rossz beidegződésein, esetleges jellemhibáin.

3. Ráadásul olyan rossz testi, lelki állapotban is lehet, amely nehezíti a komolyabb fegyelmezést.

4, Gyorsan kellene hatni rá, ám még nem bízik meg benned, azt sem hiszi el, hogy ez, ami most van, valóban így is marad.

5. Nehéz szétválogatni milyen volt eredetileg – erre alapozhatnál –, és milyenné változott a sok rossz tapasztalása után. Vagyis: most olyan túlélési praktikákat kellene elvenned tőle, amelyek lehetővé tették, hogy eljusson hozzád.

KONKRÉTAN:

Jelenleg vihar előtti a csend. Két verekedésen már túlestünk, kb. 118-at megakadályoztunk. A második verekedésnél a falka összeállt, Ödön a földön végezte, karcolás nélkül, természetesen. Dexter, a falkavezérünk, szintén boxer :-), fair küzdő, csak akkor harap, ha őt harapják.

Azóta viszonylagos a béke.

Mohát (5 éves fekete labrador) 3 napja ivartanítattuk, nem Ödön miatt, az ő apropóján, régóta készültünk rá. Nincs tehát ivaros kutya a falkában= 2 lány, 4 fiú. 2 fiú labrador, 4 további boxer.

o3.gif

Ödön: Kb. 10 éves, tipikus gyengéd harci gladiátor. Olyan magassága, izomzata, ereje van, amely ámulatba ejt, és tiszteletet érdemel. Látszik, hogy edzették, mozgatták, tanították, dolgoztatták.

o1.gif

A nyaka alsó részén, körben, van egy régi, mély seb. Mintha valami/valaki megpróbálta volna elvágni a torkát. Az egyik hátsó lábára nem áll rá, ez a lába jóval vékonyabb, és folyamatosan rángatózik. Az állatorvosunk szerint egyértelműen idegsérülés, esetleg gerincet ért ütés következménye. A fejét kicsit ferdén tartja, ez is az előbbiek miatt lehet. Az egyik szeme is sérült. Amikor simogatjuk, szinte nem találunk a testén olyan részt, ahol ne lenne seb. A bordái, medencecsontja kilátszanak, remeg a kajáért, még lopni is hajlandó, valószínűleg sokat éhezett, stb. = nem 2 nap alatt került ilyen állapotba.

Ezt mind menedzseljük.

Amiért hozzátok, nem általában, elsősorban kutyákhoz értő, velük hivatásszerűen foglalkozó szakemberekhez fordulok most.

Leírom a jelenséget: ha birtokolhat egy tárgyat, például labda, egyetlen másodpercre nem téveszti szem elől. Ha egy másik kutya magához veszi, mert véletlenül odagurult hozzá, habozás nélkül nekimegy. (A második nagy verekedés is így tört ki. Ödön kiejtette a szájából a labdát, Gesztenye felvette, Ödön ekkor habozás nélkül nekirontott a hasonló életkorú, lány boxernek. Erre nyomta le pillanatok alatt Dexter, és a falka.

Tegnap szintén kiválasztott magának egy labdát, amit persze elvettem tőle, amikor feszültséget éreztem. (Moha is nagy labdamániás, azonnal mozdul.) Eldugtam a kiválasztott labdát TÉNYLEG egy olyan helyre, ahol tuti senki nem találhatta meg. (A 200 négyzetméteres házunk olyan pontján volt, ahol nem csupán madár, de kutya se jár:-)

Kivéve Ödönt.

Én, ilyet, boxernél, még nem láttam. Pedig láttam már jó néhány boxert az eddigi életemben.

Rex felügyelő sehol nincs Ödönhöz képest. Szagot fog, keres, nyomot követ és talál… Lenyűgöző, hihetetlen. 

(A boxerekről tudjuk ugye, hogy a különös arcberendezésük miatt általában nem tökéletes a szaglásuk.)

Ödön 2 labda közül, habozás nélkül választotta ki egyébként azt, amit tőle elvettem.

Aztán a következő feszült helyzetnél lazán felraktam a könyvespolcra ugyanezt a labdát. Ödön állta a zsákmányt, én 20 percig bírtam, majd levettem, és odaadtam neki, addig szoborrá merevedve ült, és nézte a labdát a könyvespolcon.

Még valami: reggelre legurult a labda a fotelből, ahol Ödön aludt, és nekem sikerült előbb felvennem, eltennem, mielőtt felébredt volna. Azóta nem keresi…

Teszteltem azt is, hogy amikor a legnagyobb örömben van a megszerzett labdával, én vajon elvehetem-e tőle. Bingó, nem volt kétség. Azonnal adta.

Nekem úgy tűnik, Ödönnek van egy betanított, idomított, programozott része. Valamire.

Segítsetek nekem abban, mit tegyünk ezzel?

Aki programozta, eltűnt az életéből, most saját maga uralja a cselekvéseit, azaz bizonyos helyzetekben átkapcsol önirányításra.

Vagy elrakok minden játékot, vagy megoldom, ez a tét. 

Ödön 10 éves, tudom. Kevés boxer van 11 vagy 12 éves, ezt is tudom. De hátha:) 

Csak így bírok gondolkodni, bocs.

o2.gif

UI: Ödön másik arca: kedves, bújós, szeretetéhes, simulékony, szeretnivaló és szófogadó…

Szólj hozzá!

Címkék: kutya boxer Ödön

A bejegyzés trackback címe:

https://pedromunkatars.blog.hu/api/trackback/id/tr447227391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása