HTML

A tanácsadó kutya

Eredetileg a labrador és golden retriver keverék Pedro volt az írások középpontjában. Örökbefogadott kutya, aki véletlenül lett része az életünknek. Mivel családállítással foglalkozunk, próbaképpen bevittük a csoportjainkba, szerettük volna ezzel is segíteni a szocializációs folyamatát. A legnagyobb döbbenetünkre aztán ő legalább annyit tett hozzá az állításokhoz, olykor kulcspozícióba helyezkedve, a megoldást mutatva, mint amennyi szeretetet kapott a csoporttagoktól. A korábban folyton menekülő, elszökős kutya változása izgalmas, és persze folyamatos kihívás volt a számunkra. Aztán folyamatosan bővülni kezdett a falkánk...

Friss topikok

  • tippmix: nice, gratula a falkához! Remélem egyszer nálunk is több mint 1 kutya lesz :D (2015.02.12. 15:57) Miért? - NAPI ÖDÖN
  • Venlo: Felháborító, mélységesen etikátlan, alávaló, erkölcstelen (nem sorolnám tovább a negatív jelzőket)... (2014.09.19. 16:46) Az ismert molesztáló (2.)
  • családállító: @wape: Neked is köszönöm. (2014.08.30. 10:23) Az ismert molesztáló
  • pottyoslabda: Hajrá Gesztenye! Reméljük május 11-én láthatunk Téged/Titeket a Boxermajálison <3 (2014.04.06. 19:38) Gesztenye (2.)
  • kutya vacsorája: én pólót csináltattam. "dagadt a kutyám. tudok róla". de így sem hagyták abba a népek... (2013.03.25. 18:39) Light & fitt

A döntés

2012.03.08. 07:36 családállító

Az kellett mérlegelnem Pedroval kapcsolatban, vajon belefér-e az időmbe, hogy vele külön is foglalkozzam. Lesz-e elég energiám rá, hogy megfelelően szocializáljam őt, és megtanítsam lépésről lépésre mindenre, amire szüksége van. Még ha lelkesedésből rávágtam volna is igeneket ezekre a kérdésekre, a kivitelezéssel bajban voltam.

A feladat nem egyszerű ugyanis: adott egy fiatal kutya, aki nem tud kötődni, egyetlen megoldást ismer a helyzetek többségére, az elfutást, azaz a szökést. 

Hogyan fogok 3 kutyát sétáltatni, akik közül az egyik folyamatos kontrollt igényel? Mi lesz Mohával, a saját labradorommal, aki szinte el sem mozdul el mellőlem? 

Sorakoztak a kérdések... Végül, nehéz szívvel ugyan, de nemet mondtam Pedrora. Nincs más megoldás, el kell őt ajándékoznunk. Épp itt tartottam a töprengésemben, amikor a férjem megjelent a szobaajtóban, és a következőt mondta: - Eldöntöttem, én bevállalom ezt a kutyát.

Csak néztem rá elképedve. Hónapokig kézből kell etetned, minden lépését figyelemmel kell kísérned, neked kell sétáltatnod, soroltam kapásból a következményeket. Utóbbi tűnt egyébként a legnagyobb kihívásnak, Sándor ugyanis nem szívesen mozdul ki, ha nem muszáj, különösen akkor, ha a hőmérő higanyszála 10 fok alá süllyed. Nem elsősorban kényelmi szempontok miatt, ám pillanatok alatt megfázik, és akkor lázas lesz, meg köhögni fog - voltak olyan évek, amikor októbertől márciusig tartott egyfolytában ez az állapot. Ezért is költöztünk a közeli tengerpartra, és emiatt döntöttünk a Balaton mellett, amikor hazajöttünk. Az itteni mikroklíma talán megmenti őt a folyamatos betegeskedéstől.

pbl8.gif

Ha bevállalod, végig kell csinálnod, próbálkoztam, ez a kutya nem bír ki még egy csalódást, váltást. Sándor csak mosolygott, és bólintott. Minden további kételyemet is azzal söpörte le, hogy majd megoldjuk valahogy.

Felhívtam este Pedro tulajdonosait, és arra kértem őket, engedjék el velünk a kutyát másnap Budapestre. Pénteken megyünk, kedden jövünk, szeretnénk megnézni hogyan viselkedik egy idegen környezetben, mit szólnak hozzá a saját kutyáink, stb. Abban maradtunk, hogy reggelre választ adnak.

Ezek voltak talán a legnehezebb órák, lélekben mi már döntést hoztunk, mi lesz ha ők mégis meggondolják magukat. Sokáig forgolódtam álmatlanul azon az éjszakán. Hajnali három körül aztán egy éles ugatásra riadtam fel. Gyorsan körbenéztem, Dexter és Moha békésen szuszogott a szobában. Ekkor újabb ugatás hangzott fel, tehát nem álmodom... 

1 komment

Címkék: kutya balatongyörök családállítás pedro hellinger

A bejegyzés trackback címe:

https://pedromunkatars.blog.hu/api/trackback/id/tr414296815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irsai Olivér 2012.04.08. 10:40:55

Hátha még nem ismeritek...:
www.libri.hu/konyv/a-kutya-mint-csaladtag.html
A tévéműsorát is érdemes nézni:
port.hu/a_csodalatos_kutyadoki_vi./pls/fi/films.film_page?i_perf_id=17968428&i_topic_id=1
A maga területén egy zseni ez az ember, rendkívül sokat tud segíteni a módszere! Ő tényleg tudja, hogyan működik egy kutya! :o)
Sok boldogságot Pedrohoz - és a többiekhez!
Melinda
süti beállítások módosítása